SUNUM


6 Haziran 2016 Pazartesi

HADİSİ ŞERİFLER

Ebu Hureyre'nin (r.a.) naklettiğine göre: Allah Resulü (a.s.) şöyle
buyurmuştur: "Şanı Yüce Allah, (Meleklerine) şöyle buyurmuştur: Kulum bir kötülük yapmaya niyetlenirse, aleyhine onu hemen yazmayın. Eğer o işi yaparsa onun adına tek bir kötülük yazın. Kulum iyi bir işe niyetlenir de yapamaz ise, niyetini bir iyilik olarak yazın. Niyetini gerçekleştirir ise on iyilik yazın." [Müslim]


Abdullah b. Mesûd (r.a.) anlatıyor:
Allah Resulü'nün (a.s.) huzuruna bir adam geldi ve: Ey Allah'ın Resulü!
Henüz içlerine girmediği bir topluluğu seven kimse hakkında ne buyurursunuz?
diye sordu. Allah Resulü (a.s.): “Kişi sevdiği ile beraberdir” buyurdu. .
[Müslim]


Muğire b. Şu'be'nin (r.a.) anlattığına göre: Hz. Peygamber (a.s.) ayakları şişinceye kadar namaz kıldı. Kendisine: Allah senin gelmiş geçmiş bütün günahlarını mağfiret eylemiş iken, niçin bu külfete katlanıyorsun? denildi.
Allah Resulü buna: "Şükreden bir kul olmayayım mı?" diye cevap verdi.
[Müslim]


387. Ebû Hüreyre radıyallahu anh’den rivayet edildiğine göre, Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem, “Allah Teâlâ şöyle buyurmuştur” dedi:
Her kim bir dostuma düşmanlık ederse, ben ona karşı harb ilân ederim.
Kulum, kendisine emrettiğim farzlardan, bence daha sevimli herhangi bir şeyle bana yakınlık sağlayamaz. Kulum bana (farzlara ilâveten işlediği) nâfile ibadetlerle durmadan yaklaşır; nihâyet ben onu severim. Kulumu sevince de (âdeta) ben onun işiten kulağı, gören gözü, tutan eli ve yürüyen ayağı olurum. Benden ne isterse, onu mutlaka veririm, bana sığınırsa, onu korurum.
[Buhari, Rikak 38]


Müminlerin iman yönünden en faziletlisi ahlakça en iyi olanıdır. [Tirmizi]
Müminler, birbirine karşı sevgi ve merhamette, bir vücut gibidir. Vücudun bir yeri rahatsız olunca, bütün vücut huzursuz olup onun tedavisi ile meşgul olunduğu gibi, Müslümanlar da böyle birbirine yardıma koşmalıdır. [Buhari]
Kim, Müslüman Kardeşinin aybını yüzüne vurmazsa, Allah da onun dünya ve ahirette aybını yüzüne vurmaz. Kişi, arkadaşına yardımcı olduğu müddetçe, Allah da onun yardımcısı olur. [Müslim]


Mü’min kardeşine güler yüz göstermek, iyi şeyler öğretmek, kötülük yapmasını önlemek birer sadakadır. [Tirmizi]


İmanı en kuvvetli olan, ahlakı en güzel ve ailesine karşı en yumuşak olandır. ) [Tirmizi]
(Söz veriyorum, tartışmayan, haklı da olsa, kimseyi incitmeyen Cennete
girer.) [Tirmizi]
Bir kimse Peygamber efendimizden nasihat istedi. Dedi ki:
— Ya Resulallah bana öğüt ver!
— Nerede olursa olsun Allah’tan kork!
— Yine buyur ya Resulallah!
— Her kötülüğün akabinde bir iyilik yap! İyilikler günahları giderir.
— Yine buyur!
— Herkesle güzel geçin! (Tirmizi)


Câbir radıyallahu anh anlatıyor; Allah Resûlü sallallahu aleyhi ve selemle bir gün, "Bana bir öğüt ver," dedim.
Şöyle buyurdu:
"Kimseye hakaret etme! Yapılan iyiliği sakın küçümseme! Kardeşinle konuşurken daima güler yüzlü ol! Bu bile iyiliktir. Eğer biri, sendeki kusuru bilerek, sana hakaret eder veya seni ayıplarsa, sen onda bildiğin bir kusurdan dolayı onu ayıplama ki, onun vebali kendi üzerine olsun!". Tirmizî.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder