SUNUM


6 Haziran 2016 Pazartesi

ROLLER DEĞİŞİNCE

Eski zamanda zenginlerden biri bir gün genç ve güzel hanımıyla kızarmış tavuk yemekteymiş. Bir dilenci gelip -Allah rızası için bir lokma yiyecek... diye yalvarınca adam hakaretler ederek dilenciyi kovmuş. Bu cimrilik hanımı ile aralarında bir tartışmaya vesile olmuş ve iş boşanmaya varmış. Aradan birkaç yıl geçince kadın bir başkasıyla evlenmiş. Yeni kocası çok iyi kalpli, cömert ve yardımsever imiş. Tevafuka bakın kadın bu ikinci kocasıyla oturmuş yine tavuk yerken bir dilenci gelip ayni şekilde, -Allah rızası için bir lokma yiyecek... demiş. Adam da yemekte oldukları tavuğu bütün bütün dilenciye sunmuş. Dilenci dua ederek uzaklaşmış. Lakin kadın peçesini bir parça açıp dikkatle dilenciye bakınca onun eski kocası olduğunu fark etmiş. Onun servetinin gittiğine, dilenecek hallere düştüğüne şaşırdığını yeni kocasına söylemiş. Kocası, -Madem bu dilenci senin eski kocandır, o halde şu olayı da hatırlarsın. Bir zamanlar ben dilencilik yapmak zorunda kalmış ve bu adamın evine varmıştım. Bir kadın ile kızarmış tavuk yiyorlardı. O kadın sen olmalısın. Ben Allah rızası için bir lokma yiyecek! dediğim vakit bana hakaretler edip kovmuştu. Allah'ın verdiği nimetin şükrü olan sadakayı esirgediği için Allah sonunda onu dilenciliğe düçar bıraktı. Üstelik servetini de, güzel hanımını da kırdığı kalbime karşılık bana bağışladı. Mademki her kimin nesi varsa burada bırakıp gidecektir ve yalnızca yaptığı iyilikler karşılığı aldığı dualarla yürüyecektir, o halde Allah'â binlerce şükür ki biz onun gibi değiliz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder